Προηγούμενο Αρθρο
Επώμενο Άρθρο

ΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ PILATES, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΣΤΕΦΟΥ

Gallery
ΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ PILATES, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΣΤΕΦΟΥ
ΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ PILATES, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΣΤΕΦΟΥ
ΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ PILATES, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΣΤΕΦΟΥ
ΤΑ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ PILATES, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΣΤΕΦΟΥ

Το Pilates είναι η μέθοδος σωματικής εκγύμνασης και λειτουργικής αποκατάστασης που εμπνεύστηκε, σχεδίασε και συστηματοποίησε τη δεκαετία του 1920 ο ελληνογερμανικής καταγωγής Joseph Hubertus Pilates (1880-1967).

Αποτελεί, τα τελευταία χρόνια, ένα από τα πιο δημοφιλή προγράμματα εναλλακτικής άσκησης, τόσο διεθνώς όσο και στη χώρα μας, με πολυάριθμους φανατικούς οπαδούς, κυρίως γιατί γοητεύει με την απλότητά του αλλά και γιατί πραγματοποιεί όσα υπόσχεται.

Οπως μάλιστα έγραψε χαρακτηριστικά ο δημιουργός της μεθόδου στο βιβλίο του «Return to Life Through Contrology» (1945): «Υστερα από δέκα συνεδρίες, θα παρατηρήσετε μια αλλαγή στο σώμα σας. Υστερα από είκοσι θα τη δουν και οι άλλοι και ύστερα από τριάντα θα έχετε ένα ολοκαίνουργιο σώμα».
 
Τα οφέλη του σε σώμα και πνεύμα
Σε συνδυασμό με μια γενικά σωστή διατροφή και έναν υγιεινό τρόπο ζωής, η συστηματική ενασχόληση με το Pilates μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη, όπως:
* Ενίσχυση και περαιτέρω καλυτέρευση του επιπέδου υγείας.
* Βελτιωμένη λειτουργική απόδοση στην καθημερινότητα.
* Παρατεταμένο αίσθημα ευεξίας και υψηλή ενεργητικότητα.
* Προαγωγή σωματικού και πνευματικού ελέγχου, αρμονική εξισορρόπηση ανάμεσα στο σώμα και στο πνεύμα.
* Βελτίωση μυϊκής δύναμης, αρθρικής κινητικότητας, ισορροπίας, συντονισμού, συγκέντρωσης και αναπνοής.
* Ευθυγράμμιση και σταθεροποίηση σκελετού, σωστή στάση σώματος, πρόληψη μυοσκελετικών 

προβλημάτων που προκαλούνται από τον καθιστικό τρόπο ζωής.
* Ανακούφιση από χρόνιους πόνους πλάτης, ώμων και αυχένα, βελτίωση σε καταστάσεις λόρδωσης, σκολίωσης και κύφωσης.
* Χαλάρωση από την καθημερινή ένταση και φυσική εκτόνωση του στρες.
* Τόνωση και σχηματοποίηση του σώματος, ομοιόμορφη, συμμετρική ανάπτυξη των μυών χωρίς περιττό όγκο, ελάττωση του σωματικού λίπους.
* Αυξημένη αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, ποιοτικότερη σεξουαλική ζωή.
* Παράταση εσωτερικής νεότητας και νεανικό σφρίγος ακόμα και σε προχωρημένη ηλικία!

Ταιριάζει σε όλους;

Οταν γίνεται με την κατάλληλη μεθοδολογία και με σεβασμό στην ατομικότητα, το Pilates θεωρείται γενικώς ασφαλές για ενήλικα υγιή άτομα, γυναίκες και άντρες. Παρ’ όλα αυτά, όπως και σε κάθε άλλο είδος σωματικής άσκησης, πριν ξεκινήσετε απαιτείται η συμβουλή και η έγκριση γιατρού εάν είστε πάνω από 35 ετών, κάνετε καθιστική ζωή, έχετε καιρό να ασχοληθείτε με γυμναστική, αντιμετωπίζετε οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας, π.χ. αρρύθμιστη υψηλή αρτηριακή πίεση, ή είστε σε κάποια ιδιαίτερη κατάσταση της φυσιολογίας σας, π.χ. εγκυμονούσα ή σε ανάρρωση ύστερα από τραυματισμό. 

 Άννα Στέφου, φυσιοθεραπεύτρια, pilates reformer-clinical pilates


Tag: